English
تاریخ : سه شنبه 1 خرداد 1397
کد 35

برنامه «اراسموس پلاس»

"ارسموس پلاس" برنامه اتحادیه اروپا در حوزه های آموزش، تربیت، ورزش و جوانان است که از سال 2014 آغاز شده و تا سال 2020 ادامه خواهد داشت.
"ارسموس پلاس" برنامه اتحادیه اروپا در حوزه های آموزش، تربیت، ورزش و جوانان است که از سال 2014 آغاز شده و تا سال 2020  ادامه خواهد داشت. تمرکز اصلی این برنامه بر روی تحرک بین دانشگاهی دانشجویان و کارکنان است.
همه دانشجویان، اساتید، مربیان و کارمندان می توانند از برنامه اراسموس پلاس استفاده کنند. شایستگی افراد متقاضی بستگی به کشور محل اقامت آنها دارد.
به طور کلی کشورها جهت استفاده از برنامه اراسموس پلاس به دو دسته کلی تقسیم بندی می شوند. گروه اول که مربوط به کشورهای پیشرفته اروپایی می شود و عبارتند از بلژیک، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، فنلاند، فرانسه، آلمان، دانمارک، ایتالیا، هلند، لهستان، پرتغال، رومانیایی، اسلوواکی، اسپانیا، سوئد و انگلستان گروه دوم شامل کشور های جهان سوم می شود.
بودجه در نظر گرفته شده برای این طرح حدود 14.7 میلیارد یورو است که 1.68 میلیارد یورو آن برای کشورهای جهان سوم در نظر گرفته شده است. که این مبلغ توسط کشورهای توسعه یافته تامین می گردد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت
https://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/node_en مراجعه فرمائید.