English
تاریخ : شنبه 7 ارديبهشت 1398
کد 47

دانشگاه مراغه از ایران عضو اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز شد

پنجمین اجلاس اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز به میزبانی دانشگاه تبریز با حضور رئیس اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز، رئیس دانشگاه تبریز، سرکنسول ترکیه در تبریز و جمعی از روسای دانشگاه های ایران و ترکیه برگزار شد. طی این اجلاس دانشگاه مراغه نیز به جمع ۱۴ دانشگاه از کشور ایران پیوست.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مراغه؛ اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز دارای بیش از 120 عضو از کشورهای روسیه، ترکیه، قبرس شمالی، اوکراین، آذربایجان، گرجستان، قزاقستان، ایران، چین، داغستان و مولداوی می باشد. این اتحادیه در سال 2009 میلادی و بر اساس پیشنهاد پروفسور رمضان کرکماز، رئیس دانشگاه آردهان ترکیه تأسیس گردید. از زمان تأسیس اتحادیه دانشگاه های قفقاز، هرساله کنگره‌های سالانه آن درمناطق مختلف برگزار شده است.
شایان ذکر است از اهداف اتحادیه دانشگاه های منطقه قفقاز ، ارتقا کیفیت سیستم آموزشی و بررسی و رفع مشکلات در خصوص معادل سازی مدارک دانشگاهی، برگزاری سمینار ها و سمپوزیوم های مشترک، ایجاد زمینه تبادل استاد و دانشجو در قالب برنامه مولانا، اجرای پروژه های تحقیقاتی مشترک در زمینه توانایی های مادی و معنوی منطقه و سازماندهی سمپوزیوم های بین المللی در این زمینه می باشد.