English
تاریخ : شنبه 4 خرداد 1398
کد 50

انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه مراغه و دانشگاه پلی¬تکنیک خاورمیانه

در راستای گسترش همکاری‌های علمی و بین¬المللی؛ تفاهم‌نامۀ همکاری میان دانشگاه مراغه و دانشگاه پلی¬تکنیک خاورمیانه ترکیه به امضا رسید.
دانشگاه فنی خاورمیانه در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۶ تحت عنوانMiddle East High Technology Institute با هدف پیشرفت علمی ترکیه و سایر کشورهای خاورمیانه در زمینه علوم پایه و رشته‌های مهندسی تأسیس گردید. زبان تدریس در این دانشگاه انگلیسی است و هم ‌اکنون 27000 دانشجو در آن مشغول به تحصیل می‌باشند که بالغ بر 1700 دانشجوی بین‌المللی از 94 کشور جهان را شامل می­گردد. این دانشگاه دارای 51 گروه آموزشی است که توسط 11 دانشکده مدیریت می‌شوند.
دانشگاه فنی خاورمیانه برترین دانشگاه­ ترکیه است و در رتبه­ بندی تایمز در سال 2019 در رتبه 800-600 قرار گرفت. این دانشگاه از سال 2018 در 343 طرح مشترک بین­ المللی در قالب های متعددی از جمله
H2020، Erasmus+، FP6، FP7، Newton-Katip  با ارزش مالی 735 میلیون یورو مشارکت نموده است.
از جمله مواردی که در تفاهم نامه میان دانشگاه مراغه و دانشگاه پلی­تکنیک خاورمیانه ذکر شده است می‌توان به اجرای طرح‌های پژوهشی مشترک، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در دعوت از اندیشمندان و شخصیت‌های علمی دانشگاه­ها، همکاری در زمینۀ برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک برای دانشجویان ایرانی و ترکیه­ای، حمایت از پایان­نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه‌های مرتبط و انتقال دانش و مواد آزمایشگاهی اشاره کرد.