English
تاریخ : شنبه 16 شهريور 1398
کد 55

برگزاری سخنرانی تخصصی با عنوان: "پدیده های نوین در تکنولوژی بتن"

سخنرانی تخصصی جناب آقای دکتر کامبیز رامیار استاد ایرانی مقیم خارج از کشور- دانشگاه اژه، کشور ترکیه- با عنوان "پدیده های نوین در تکنولوژی بتن" با همکاری مدیریت روابط بین-الملل، در روز شنبه 9 شهریورماه ۹۸ با حضور اساتید و دانشجویان علاقه مند برگزار گردید.
نظر به تغییرات پیوسته و سریع تکنولوژی، تکنولوژی بتن نیز از این امر مستثنی نبوده و به سرعت در حال پیشرفت و تغییرات می­­باشد. در سالهای اخیر تغییرات تکنولوژی بتن به حدی شدت و وسعت یافته که چالشهای جدیدی را پیش روی محققین دانش بتن گذارده است. تا حدی که این چالشها سبب ایجاد تغییرات اساسی در دیدگاه محققین گردیده است.
در همین راستا مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مراغه سخنرانی تخصصی با عنوان پدیده های نوین در تکنولوژی بتن   با دعوت از جناب آقای دکتر کامبیز رامیار استاد ایرانی مقیم خارج از کشور- دانشگاه اژه، کشور ترکیه-  در تاریخ 9 شهریور ماه 1398 برگزار کرد.
با مروری بر تکنولوژی بتن های معمولی موارد زیر نیز بررسی شد.

دکتر رامیار در این سخنرانی اشاره کردند که با توجه به نخاله های صنعتی و ضایعات محیط زیست در قرن حاضر و همچنین لزوم استفاده از مواد طبیعی و معدنی کره زمین در دوره های بعدی حیات، لزوم استفاده از مواد بازیافتی مورد توجه قرار گرفته و این مهم در نخاله های ساختمانی نقش دو چندان خواهد داشت.
درحال حاضر دانشمندان بر روشهای نوین بازیافت مصالح در صنعت ساخت و ساز متمرکز گردیده و همچنین در راستای این امر به روشهای نوین ساخت عناصر سازه ای با مصالح جایگزین پرداخته تا پس از عبور از این مرحله بتوان بازیافت بهتری از این مواد داشته باشیم.
استفاده از سنگدانه هاي بازيافت شده در بتن امكان سنجي نويني را براي بازچرخاني مواد در صنعت ساختمان سازي به وجود آورده است. به كار بردن سنگدانه هاي بازيافتي راه حل خوبي براي مشكل مواد دور ريز می باشد. استفاده از اين سنگدانه ها و بالطبع مواد جایگزین سنگدانه ها راهكار مفيد و اقتصادي و سازگار با محيط زيست مي باشد كه نیازمند دانش بازیافت  بتن است.
دکتر رامیار طی سخنان خود اعلام کرد حجم نخاله های ساختمانی و عمرانی به حدی است که اکنون این مساله نه تنها در ایران بلکه در کشورهای پیشرفته نیز به یک مشکل اجتماعی و زیست محیطی تبدیل شده است. ایشان جدید ترین تکنولوژی ساخت و تولید بتن های بازیافتی و پیشرفت های صورت گرفته در این حوزه و مدرن ترین تجهیزات صنعت سیمان و صنایع وابسته را ارئه کردند.
در این جلسه سخنرانی که با حضور اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مهندسی عمران برگزار گردید، ضمن ارائه آخرین یافته های علمی این حوزه در سطح جهان جلسه پرسش و پاسخ نیز برگزار گردید.