English
تاریخ : دوشنبه 25 آذر 1398
کد 58

دکتر هملت عیسی خانلی، بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان به همراه دکتر بهمن امانی معاون دانشجویی این دانشگاه صبح چهارشنبه 21/09/98 از دانشگاه مراغه بازدید کردند.

به گزارش دفتر همکاری¬های علمی بین المللی دانشگاه، بنیانگذار دانشگاه خزر کشور آذربایجان به همراه معاون دانشجویی این دانشگاه از دانشگاه مراغه بازدید نموده و طی این مراسم با ظرفیت¬های آموزشی و پژوهشی دانشگاه آشنا شدند. دکتر هملت عیسی خانلی در این بازدید با اشاره به مشترکات فرهنگی و تاریخی هر دو کشور خواستار گسترش فعالیت¬های آموزشی و پژوهشی دو دانشگاه در عرصه¬های مختلف شد.
دکتر محمدعلی لطف الهی یقین رئیس محترم دانشگاه مراغه نیز در مورد همکاری­های دوجانبه با دانشگاه خزر با هدف تبادل تجربیات علمی و آموزشی ابراز امیدواری کرده و افزایش همکاری­های علمی بین ­المللی را مهم خواندند و افزودند: تلاش می­کنیم تا دانشجویان و اساتید دو دانشگاه بتوانند با بهره ­گیری از امکانات علمی- آموزشی و تجهیزات و فضاهای آموزشی و پژوهشی هر دو دانشگاه منطبق با دستاوردهای مهم دنیا به مطالعه و تحقیق بپردازند.
دانشگاه خزر اولین دانشگاه خصوصی است که در جمهوری آذربایجان شروع به فعالیت کرده ‌است. این دانشگاه توسط دکتر هاملت عیسی‌خانلی تأسیس شده‌است. نامبرده از سال ۱۹۹۱ تا ششم سپتامبر ۲۰۱۰ ریاست دانشگاه را عهده‌دار بود.
دانشگاه خزر دارای سه شعبه در شهرستان باکو و چهار دانشکده ( دانشکده مهندسی و علوم کاربردی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی و دانشکده آموزش و پرورش) می­باشد و حائز رتبه  بین 200 الی 300 در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2019 می باشد.  در حال حاضر در این دانشگاه با بیش از بیست موسسه و مرکز تحقیقات و بالغ بر 2500 تعداد دانشجو و ۲۵۰ استاد و  عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت می¬باشد.